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“Cadre agréable, accueil assez froid et peu sympathique.” 3 5 étoiles
Avis sur Sani Lodge Backpackers Hostel

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Arrivée jj/mm/aaaa Départ jj/mm/aaaa
Sani Lodge Backpackers Hostel
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4.0 sur 5 Auberge de jeunesse   |   Sani Pass Road | 10.5 km along Sani Pass road on left, Underberg 3257, Afrique du Sud   |  
Services
Certificat d'Excellence
Nayemont les Fosses
Auteur de niveau
39 avis
24 avis sur les hôtels
common_n_hotel_reviews_1bd8 32 votes utiles
“Cadre agréable, accueil assez froid et peu sympathique.”
3 5 étoiles Avis écrit le 20 août 2013

Nous avons passé deux nuits dans ce backpacker en chambre avec sanitaires communs. Tout était très propre et la cuisine et salle commune sont agréables. La cadre est sympathique et l'adresse relativement bonne pour monter au sani pass et passer au Lesotho. Nous avons fait l'excursion d'une journée proposée avec visite d'un village de bergers. Bien sur c'est un peu touristique et préparé mais cela reste une jolie expérience.
Nous n'avons pas vu les managers du backpacker et l'accueil fut plutôt froid; nous avons été un peu déçus par cela, nous nous attendions à quelque chose de plus chaleureux. C'est le bacpacker qui nous a le moins plu de ce point de vue et nous avons fait 5 en Afrique du Sud cet été.
Si vous souhaitez profiter du petit restaurant, il faut réserver à l'office et payer d'avance afin d'avoir un voucher quand vous vous rendez au restaurant. Les repas étaient très honorables.
Donc accueil à améliorer très largement !

  • Séjour du août 2013 - voyage en famille
    • 4 5 étoiles Rapport qualité / prix
    • 4 5 étoiles Emplacement
    • 4 5 étoiles Literie
    • 4 5 étoiles Propreté
    • 3 5 étoiles Service
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Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de TripAdvisor et non de TripAdvisor LLC.
TOFF1111, Owner de Sani Lodge Backpackers Hostel, a répondu à cet avis, 30 août 2013
Google Traduction
Thank you for your review. We have investigated whom you spoke to upon your arrival . During office hours of 7 am - 10 am and 4 - 9pm, it would be Russell , the owner of Sani Lodge, Scholar our manager or Mirriam our assistant manager. In between office hours, our assistant manager normally covers to welcome guests except that she was on her annual leave when you arrived or Hospitality Assistants. We have trained Hospitality Assistants for years and they have gone on to learn new skills from being unemployed beforehand and without any skills to becoming manager and assistant manager. One of our staff members is a a trainee Hospitality Assistant and it was she who welcomed you to the lodge. She is Zulu speaking and rather shy, which evidently came across as being unfriendlty when it comes to dealing with guests. It is also difficult for her to understand foreign accents and vice versa. We have spoken to her about your comments and sincerely apologise for you not having a warm welcome upon arrival. That is really bad !She knows that she should act as an Ambassador for South Africa and Sani Lodge and appreciates the importance of a warm, friendly, smiling welcome to new guests arriving at the lodge. Due to her lack of confidence, we have advised her to ask for help if she feels she cannot cope and call one of the other staff members to assist. We thank you for bringing this to our attention.
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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
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108 avis de voyageurs TripAdvisor

Note attribuée
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    40
    13
    2
    2
Consultez les avis pour
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43
9
Professionnel
0
Résumé des notes
  • Situation
    4,5 5 étoiles
  • Literie
    4 5 étoiles
  • Chambres
    4 5 étoiles
  • Service
    4 5 étoiles
  • Qualité-prix
    4,5 5 étoiles
  • Propreté
    4,5 5 étoiles
Date | Note
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La Saline les Bains
Auteur de niveau
4 avis
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 votes utiles
2 5 étoiles Avis écrit le 21 juillet 2011

Nous avons trouvé ce abckpackers sur un célèbre guide de routard et avon été attiré par l'offre Sani Pass que proposait le lodge. Dans un premier temps, il est vrai que nous avons effectué la réservation tardivement (5 jours avant l'arrivée) et le responsable nous demandait sans arrêt, dans nos échanges de mails, un prépaiement par virement. en nous précisant qu'il ne garantissait pas la chambre et la sortie si nous ne le faisions pas. Etant déjà en Afrique du Sud et ayant très peu accès au net, il nous était difficile de le faire...bref passons !! Nous avions également mentionné à plusieurs reprises la réservation du dîner + PDJ (que j'ai redemandé la veille de notre arrivée). Le jour de l'arrivée, le responsable nous accueille et nous annonce qu'il était trop tard pour le dîner car il fallait le commander le matin avant 9h00 et qu'il avait vu notre mail trop tardivement mais il nous dit que c'est OK pour le lendemain. Visite TRES rapide également à l'arrivée sans trop d'explications. Le matin, on nous demande un voucher au PDJ qe nous devions récupérer au bureau après paiement (rien nous avait été précisé à l'arrivée). Le soir pour le dîner, nous nous redons au bureau en demandant s'il fallait également un voucher et la femme à l'accueil (qui, soit dit en passant n'est pas trs sympathique) nous dit que le dîner n'a pa été réservé et que même si le responsable nous a dit OK, il fallait tout de même reconfirmer au bureau le matin :-(. Une fois de plus nous avons dû nous débrouiller pour le dîner.
Nous avons été également surprit de voir qu'aucun des autres touristes présents n'avaient dû effectuer un prepaiement avant l'arrivée...
La sortie au Lesotho n'a pas été assurée à 100% puisque un des 2 chauffeurs n'a pas voulue rouler avec son 4x4 sur une plaque de glace (alors que le 1er y est arrivé sans prolème...) et donc nous sommes restés bloqués à la frontière du Lesotho à devoir marcher les derniers kilomètres jusqu'aù poste frontière...
Internet : 3€ les 30 min / excessif pour un backpackers.
La chambre (en suite room avec SDB) : correct si on ne regarde pas sous le lit.
En conclusion, notre hébergement le plus décevant durant notre séjour en Afrique du Sud.

  • Séjour du juillet 2011 - voyage en amoureux
    • 2 5 étoiles Rapport qualité / prix
    • 2 5 étoiles Literie
    • 1 5 étoiles Propreté
    • 2 5 étoiles Service
Cet avis vous a-t-il été utile ? Oui 1
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de TripAdvisor et non de TripAdvisor LLC.
TOFF1111, Owner de Sani Lodge Backpackers Hostel, a répondu à cet avis, 25 août 2011
Google Traduction
We are sorry that you had a perceived negative experience. After investigation, we have discovered that there was misunderstanding regarding the booking procedure , meal ordering and tours due to the language barrier as follows 1) All email bookings ( as yours) are sent a provisional booking which may be confirmed by advance payment of the amount requested. You thanked us for our quick replies to your emails.This is in order that during the busy times as when you were here, we can ensure that we have the accommodation and tour you booked. We emailed the booking policy with several payment options for guests paying from overseas or South Africa including paypal and direct deposit. When you replied that your French bank was closed on Monday and you did not have the special code for your bank internet site to make payment, we decided that it would be much easier and less inconvenient for you to just bring cash and make payment here when you arrived as you then did. Other guests in the same situation as yourself are also given this option. Guests arriving without prior bookings , and taking a chance on there being space, take accommodation that is available ie dorm beds or non ensuite rooms and obviously pay here. The guests you spoke to fell into that category and that is why they had not been asked to pay in advance.
2)You sent an email to us on the night before your arrival, asking for dinner for both nights but we only received it the following day and we replied to it immediately saying that we could not offer dinner on the Monday ( our staff need one night off per week)but could book dinner for you on the Tuesday night. If guests do book ahead of time with a special request for dinner on a Monday night, then we shall make dinner for them.We did not have a mobile number to contact you on. It seems that you did not receive our email as you may already have been travelling and so when you arrived, you were annoyed that we did not offer dinner on Monday night . This was due to communication not being received by you - you will see this email sent on 17 July in your inbox as proof that we sent it to you . We are sorry you did not receive this email before you arrived. We do however offer all guests the following options if they arrive here on a Monday and have not pre-ordered or in your case, had not received our email due to travelling on the day ;a) we sell fresh trout, homemade cheese, bread, pasta, soups, sauces , homemade apple pies, trout pate, homemade ice cream etc so that guests on a budget can still do their own self-catering in one of the lodge fully equipped kitchens b) there is a hotel 1km from the lodge offering our guests a special rate for dinner c) there are many more eating places just 14km back in the nearest town. We have these options in place so that guests never go hungry. All of our emails sent to you from 12 July onwards have a signature at the bottom that clearly states that accommodation, tours and dinner must be pre-booked in advance . You asked about dinner and breakfast on 13 July and were told that you could certainly have meals if ordered in advance along with your accommodation and tour booking.This you did not do. You only asked for dinner the night before your arrival which as it turned out left no time to receive a reply. The meal voucher system is in place so that guests do not have to keep taking cash down to the restaurant to pay for meals. It makes life much easier for them to simply order their meals and then pay for them . 3) Tours - if it has snowed on the mountains as it had around the time you were here during mid winter, we do not know the condition of the road and if we can drive the whole way up the pass ,until we actually try on the day. So how do we deal with this problem? We call the South African border post first thing in the morning of the tour and ask if any Lesotho vehicles have come down the pass that day yet. If the officials say they have not, we assume that the pass has too much snow and that some corners may still be too icy -during the day depending on temperatures, the ice and or snow melts and then overnight , ice forms again to make another layer over the road. The conditions on the pass change from day to day as a result of this. We then advise guests booked on the tour that we may not get up the pass , do not know how far we can drive and that they should take shoes , warm jackets,and put plastic in their shoes, to walk the last few bends of the pass to the top. Guests have the option at this stage to agree to continue or decide not to do the tour. 4)Internet connection- we have a display next to the internet explaining what lengths we have to go to , to offer this service to guests as being in a very rural area, we do not have the luxury of ADSL or even EDGE. We run our own office computer internet connection off the same system and it is exceedingly expensive - approximately TEN times the cost of running the internet in the town just 14 kilometres from us because they have ADSL. We have requested ADSL for many years but the mobile companies cannot offer anything better than our current system . Perhaps it will come in years to come and then we shall welcome it. We shall then offer a FREE internet service to guests . So again we are sorry that we cannot offer a cheaper rate but that is due to our rural location in South Africa. 5) Regarding cleanliness - the lodge takes great pride in cleanliness as confirmed from guest questionnaires . If you did not find the cleanliness of the floor under your bed to be of the right standard, then our manager and staff would have only been too happy to assist you . All of the lodge rooms are serviced daily for no extra charge. Had you reported something not to your liking, the manager and cleaning staff would have bent over backwards to sort it out. Our manager has a rating of 5+ on a scale of 1 - 5 ,from guests for her helpfulness . She is here to serve guests as are we all. We realise after reading your review, that the language barrier has contributed towards lack of understanding and been at the root of your issues. We do speak German but our French is unfortunately just not up to scratch. For this we sincerely apologise as it would have made your lives easier and more comfortable had we been able to communicate with you in your own language. It is definitely something we shall look at improving as we do get a large number of French tourists staying with us. Sani Lodge
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jj/mm/aaaa jj/mm/aaaa
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Informations supplémentaires concernant Sani Lodge Backpackers Hostel

Adresse: Sani Pass Road | 10.5 km along Sani Pass road on left, Underberg 3257, Afrique du Sud
Location : Afrique du Sud > KwaZulu-Natal > Underberg
Services et équipements :
Internet haut débit gratuit (WiFi) Parking gratuit Activités pour les enfants (Enfants/Pour les familles) Kitchenette Restaurant Service d'autobus Piscine
Style d'hôtel :
N° 3 sur 12 hébergements spéciaux à Underberg
Fourchette de prix (par nuit): 95 € - 156 €
Catégorie d'hôtel : 4 étoile(s) — Sani Lodge Backpackers Hostel 4*
Nombre de chambres: 18

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