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712 avis sur 341
Avis écrit le 27 avril 2017

Au premier coup d'oeil semble sympa mais il n'y a personne , on aurait dit que nous étions seuls, chambres très simples pas du tout en attente avec le prix que nous avions payé, pas de services propreté laisse à désirer, jamais personne à l'accueil , pas de surveillance à la piscine .
Seul point positif CJ l'instructeur de plongée très sympa et super compétant.

A mon avis ce n'est pas la faute des employés mais du manager qui les laisse voués à eux-même, d'alleurs en 5 jours on ne l'a jamais vu.
N'allez pas là , passez votre chemin

  • Séjour en : avril 2017, a voyagé en famille
    • Emplacement
    • Propreté
    • Service
Merci fuffi1978
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de TripAdvisor et non de TripAdvisor LLC.
turtlebaydiveresort, Owner de Turtle Bay Dive Resort, a répondu à cet avisA répondu 8 mai 2017
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Dear fuffi1978,

Greetings!

We struggle to understand the comments but we will try to and respond as best as we can. Firstly, we find the theme unbelievable. Our resort has had very high occupancy all this year and so we cannot understand how it is possible that the guests were "alone". We believe that we offer some the best rooms in Moaboal both in size, furniture and furnishings. I wonder if these guests experienced any other resorts in Moalboal.

The majority of our reviews complement us on the cleanliness of the rooms so hard to comment on "cleaning service is poor" - if the guest had given specifics we could have given more definite response.

We have a large sign saying there is no life guard at the pool. There is however an attendant who early morning cleans the pool and keeps the surrounding area clean. There are baskets next to the pool for clean and used pool towels.

Thank you for the compliment re the Dive Instructor "CJ" who is the owner's son and Assistant General Manager. He would have attended to your complaints gladly.

In closing all I can say is that although we and the staff try our very best to offer Filipino hospitality so that guests can chill out and relax whilst enjoying the magnificent diving in Moalboal, we occasionally find that what we offer is not what the guest are looking for. For these guests I suggest that they were looking for a 5 star resort such as Shangri-la Mactan resort which offers everything at a price. We offer a 30 room boutique resort away from the crowds at an affordable price.

Sincerely,
Chris White

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 1 novembre 2016 par mobile

Hôtel au jardin bien entretenu, excentré donc calme. Les chambres sont simples, le confort et la déco sont moyens et il manque un coffre fort. Un effort devrait être fait concernant la propreté et spécialement les couvertures de lit où nous avons trouvé des tâches blanches suspectes! Petit bémol également sur la pression d'eau dans la douche... Côté restauration, nous avons très bien mangé, certes c'est plus cher qu'à Panagsama mais nous n'avons pas été déçus. Le personnel est très serviable et toujours avec le sourire. Nous avons plongé avec leur centre, belles plongées même si j'ai trouvé les guides irrespectueux de la faune. Nous avions notre matériel au complet et étions bien contents ainsi! Le matériel en location semblait vieux et mal entretenu, du reste 2 personnes ont dû écourter leurs plongées à cause de problèmes de détendeurs.

Séjour en : juillet 2016, a voyagé en couple
Merci Kikastyle21
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de TripAdvisor et non de TripAdvisor LLC.
turtlebaydiveresort, Owner de Turtle Bay Dive Resort, a répondu à cet avisA répondu 25 novembre 2016
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Dear Kikasyle21,

Warm greetings from Turtle Bay Dive Resort!

We are very sorry to hear about your experience. Thanks your for your feedback; we will look into and correct all of these issues. This situation certainly does not reflect the standards that we want to maintain.

However, here is our side:

The resort is deliberately quiet on most nights, however we do arrange beach front or pool side dinners with a band when there are large groups at the resort. Guests looking for night life go to Panagsama Beach just 3km from the resort

Based on your comments, I believe you were in one of the newly opened rooms which have not yet got a safe deposit box. Guest in such rooms can use the safe in Reception or in the Business Center

Hard to comment on white spots on bed-covers without seeing them. If you had mentioned this to the house-keepers or Reception they would have immediately replaced the bed covers.

Water is a problem in Panagsama Beach, Savedra and Tongo. There is minimal water (if any) coming through the pipes of the water company and so resorts have to truck in water. We do this and we also collect rainwater. This is pumped up to water towers which then use gravity to deliver water to each room. The water is filtered at the room. Generally this provides adequate water pressure, however if guests experience low water pressure, they should report it to Reception who van check if the filter needs replacing

I note with great disappointment the comment about "disrespectful guides". I hope that the comment was not about guides from our resort. They have been trained by Green Fins in protecting the marine environment and frequently praised by our guests. Some more detail of transgressions would be helpful to give constructive feedback to our dive masters.

Our restaurant prices are higher than those found in the simple restaurants in Panagsama Beach for several reasons - we serve the best quality food mostly sourced from Cebu City, we have very high food hygiene standards, we pay minimum wage or more and we pay 12% sales tax

I am surprised at the comment about our rental equipment which the reviewer said they did not use. Our dive center is an Aqualung partner. The gear is regularly replaced and serviced. All of the regulators were last serviced at the end of October 2016. The Dive Center is independently quality checked annually by the Philippine Authority (PCSSD). All rental equipment is cleaned and tested upon return. Check out the photos of the Dive Center on the website and you can see the equipment looks in good condition.


We apologize for the inconvenience you have experienced with us. We will certainly look out on these issues raised and continue to improve our service.

Best Regards,
Chris White

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 3 août 2016

Nous (couple) avons passé 8 jours très agréables au Turtle Bay mi juillet. L'hôtel est certes excentré par rapport à la zone principale des hôtels de Panagsama (env 40 min à pied), mais il est du coup très au calme.
Coté restauration, les plats était très bons, le service et le personnel très sympa avec un coté plutôt familial (il faut dire que nous n'étions pas beaucoup en cette saison)
Coté plongées, nous avons plongé tous les jours, le club est sur place et il est très bien organisé avec des locaux très pratiques, comme de multiples bacs de rinçage au retour, douche, toilettes, de quoi faire sécher les affaires...Nous avons eu aussi le bonheur de partir chaque fois seuls sur le bateau (sommes autonomes) avec notre guide Robin, qui nous a montré beaucoup de belles choses!
Bref, nous en gardons un très bon souvenir !

  • Séjour en : juillet 2016, a voyagé en couple
    • Literie
    • Chambres
    • Service
Merci Pascal C
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de TripAdvisor et non de TripAdvisor LLC.
turtlebaydiveresort, Guest Relations Manager de Turtle Bay Dive Resort, a répondu à cet avisA répondu 8 août 2016
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Dear Pascal C,

Warm greetings from Turtle Bay Dive Resort! On behalf of the Management and staff of Turtle Bay Dive Resort, we would like to express our gratitude for sharing your experience with us. We are truly delighted to know that you had a wonderful time with us. It is our pleasure to serve you and make sure that you will have a memorable time at Turtle Bay Dive Resort.

Guest like you encourage us to serve our customers better! We wish you all the best and we look forward to serving you again in the future!

Best Regards,
Ericka Villa

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Cette réponse est l'opinion subjective du représentant de la direction et non de TripAdvisor LLC
Avis écrit le 1 juin 2016 par mobile

L'hôtel est très bien mais il est certainement bien plus agréable quand le personnel à envie de travailler.
Hôtesse d'accueil toujours absente, personne pour nous accueillir à notre arrivée.
Centre de plongée fermé à notre période alors que le personnel nous soutenait l'inverse...
Bref un séjour mitigé avec un service médiocre et une sensation de se faire prendre pour des c...
Passez votre route et allez dans un autre hotel si vous le pouvez.

Séjour en : mai 2016
Merci Jonathan B
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de TripAdvisor et non de TripAdvisor LLC.
Avis écrit le 28 avril 2016

L’hôtel est bien localisé pour les plongées pour le sardine run de Moalboal.
Il est moins typique que les 2 précédents que nous avons visité (Oasis Ressort BOHOL, Thalatta Apo Island).
Les +:
• Service du personnel dévoue et voulant satisfaire la clientèle.
• Le restaurant est tenu par un chef français et la carte s’en ressent. Il est excellent.
• Le club de plongée cherche à satisfaire les demandes du client mais il était moins avenant et attentif à la sécurité que les précédents
• Le sardines run à faire au moyen une fois dans sa vie de plongeur
• Le personnel de l’hôtel est souriant et cherche à satisfaire les demandes
Les -:
• L’éloignement est important par rapport au centre de touristique mais tout dépend ce qu’on cherche.
• La pression de l’eau dans la douche
• Certains membres du personnel ne comprennent pas ou ne retiennent pas les différentes demandes.

  • Séjour en : avril 2016, a voyagé en couple
    • Literie
    • Propreté
    • Service
Merci PIERRE A
Cet avis est l'opinion subjective d'un membre de TripAdvisor et non de TripAdvisor LLC.
turtlebaydiveresort, Guest Relations Manager de Turtle Bay Dive Resort, a répondu à cet avisA répondu 1 mai 2016
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Dear Pierre,

Warm greetings from Turtle Bay Dive Resort!

On behalf of the Management and staff of Turtle Bay Dive Resort, we would like to express our gratitude for sharing your experience with us. We are truly delighted to know that you enjoyed your stay at Turtle Bay. We apologize if there were any inconvenience in communicating with our staff. Our staff can only speak English, Cebuano and Tagalog but we are doing our best to serve best our guests.

It is our pleasure to serve you and make sure that you have a memorable time at Turtle Bay Dive Resort. We wish you all the best and we look forward to serving you again in the future!

Best Regards,
Ericka Villa

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